Automobilka Audi má jeden z nejznámějších emblémů světa, i přesto se však rozhodla pro jeho výměnu. čtyři kruhy však zcela neopustí, jen je trochu minimalizuje.
Čas na změny
Změny notoricky známých log společností vždy budí vášně a asi nejvíce tak děje, když vzhled loga mění automobilky. Svět se však stále mění a s ním se mění i vnímání toho, co je atraktivní a co není. I když je pravdou, že lidé nejdříve změny zarytě odmítají, ale po čase si zvyknou. Příkladem mohou být i loga automobilek jako je BMW, brzy to potká Volkswagen a na změnu svého loga se chystá také Audi.
Nové podoby loga, které si automobilka nechala patentovat v USA a Evropě, jsou ve filosofii minimalismu. Jejich registrace samozřejmě neznamená 100% použití, ovšem automobilky takové registrace neprovádějí každý rok, a pokud tak již udělá, většino je to i použito. U Audi jde hlavně o zjednodušení, které však dává smysl. Pokud se podíváme na současné logo, je poměrně dost nahuštěné a musí být dostatečně velké, aby tak nepůsobilo.
Krok k minimalismu
Záměrem automobilky je tedy současný znak co nejvíce minimalizovat a zbavit jej většiny propojení. Ze čtyř kruhů by tak mohl vzniknout buď jeden ovál, který bude stará propojení jen naznačovat, případně ponechat dvě středová propojení kruhů.
Krom zjednodušení loga, může být smyslem také vyprázdnění jeho smyslu. Pokud znáte historii automobilky Audi, pak víte, že 4 propojené kruhy značí spojení 4 automobilových výrobců do konglomerátu Auto Union. Jenže tři ostatní automobilky krom Audi již dávno zanikly a tak by nové logo mohlo značit, že Audi je prostě již jen jedna.
Co na nová loga říkáte?