Nové logo mnichovské automobilky se rozhodlo jít ve znamená trendů a vrátilo se zpět ke kořenům. S retrovzhledem však přichází i rozpaky.
Během virtuální prohlídky konceptu BMW i4 se pozornost diváků upřela k jeho interiéru, který se nese v duchu minimalismu, aerodynamické karoserii a elektrickému pohonnému systému. Zvláštní pozornost si však zaslouží i jeho logo, které si prošlou výraznou proměnou, dle diktátu současných trendů.
Své logo užívá BMW v menších obměnách od roku 1917. Během let se změnil font písma, barevné odstíny atd. Poslední změna proběhla v roce 1997, přinesla stříbrný nápis a výrazný 3D efekt.
Nové logo se vrací k dvourozměnému pojetí, což je trend, kterému v poslední době podlehl například i Volkswagen či Google. Logo tak navazuje na symbol z roku 1963 a působí decentněji a lehčeji.
Co je ovšem poměrně kontroverzním krokem, je odstranění černého prstence, který je nyní průhledný. Stříbrný nápis změnil svou barvu na bílou, což by mohlo do budoucna přinést problémy v otázce pokladu. Mnoho společností totiž volí bílý podklad a je na něm by mohl nápis zanikat.
Jens Thiemer, Senior Vice President Customer & Brand v BMW, k novému logu dodal: „S touto novou transparentní variantou chceme naše zákazníky více než kdy dřív pozvat, aby se stali součástí světa BMW.“ Nové logo by ale mělo být využíváno především pro propagaci v online prostředí, takže si s tím, nemusíme příliš lámat hlavu co se automobilů týče. U nich bude zajímavé sledovat, jaké logo v jejich případě BMW zvolí.