Pokud chce automobilka zahájit výrobu automobilů s hybridním pohonem, pak je na voze zapotřebí provést velké množství úprav, díky kterým je pak možné tuto technologii do vozu usadit. Ovšem V Německu byl nyní představen nový hybridní modul P2, který by mohl do budoucna vše změnit.
Celé tajemství německého řešení spočívá v možnosti spojit hybridní motor s v podstatě jakýmkoliv spalovacím motorem a to dokonce i s manuální převodovkou. Díky tomuto spojení ušetří majitelé vozidel až 20% pohonných hmot, na což zcela jistě mnoho z nich uslyší.
Nová technologie přináší hybridní modul, který se vloží mezi spalovací motor a převodovku. Jeho základem je elektromotor o výkonu 12 kW, který je kombinovaný s dvojicí třecích spojek. Kompaktní rozměry první spojky umožní zástavbu do vozidel i s příčnou stavbou hnacího řetězce a to jak u vznětového, tak také zážehové agregátu. Tu lze ovládat pedálem hydraulicky, ale také mechanicky. Druhá spojka je ovládána vlastním servomotorem a má na starosti odpojování elektromotoru od spalovacího agregátu. Díky tomu tak umožní vozidlu jet pouze na elektrickou energii.
Elektromotor může automobil pohánět až do rychlosti 48 kilometrů v hodině, což znamená, že bude vhodný zejména pro pohyb ve městě. Zároveň se počítá s tím, že automobil, pokud bude mít funkci samočinného parkování, bude při této akci svěřovat pohon pouze elektromotoru. Elektromotor je určen pro elektrickou síť 48 voltů. To umožnilo snížit průměr elektrických vodičů o celé tři čtvrtiny.
Společnost Chaeffer, která stojí za vývojem tohoto modulu, zahájí jeho výrobu na sklonku tohoto roku v Číně. Kdo přesně bude jejich odběratelem, zatím není jisté, ale například Volvo se netají tím, že by rádo do roku 2019 chtělo veškeré své vozy vyrábět pouze v hybridní verzi. A jelikož jsou i vozy Volva vyráběna v Číně, nelze nic vyloučit. Uvidíme.