Společnost Dacia, patřící pod koncern Renault se rozhodla vytvořit ostrou verzi svého kompaktního Sandera. Prodej začal v Brazílii a Sandero zaštítil samotný Renault.
Dacia Sandero se mnohým může zdát jako líný kompaktní crossover, který příliš adrenalinu v krvi řidiče nevyvolá. Dacia se proto rozhodla trošku přitopit pod kotlem a na svět přišlo zcela jedinečné Sandero RS. Tento ostrý hatchback s atmosferickým dvoulitrem dokáže z nuly na sto zrychlit za osm sekund ve své ethanolové verzi.
Cena vozu startuje na 405 tisících korun, což je dvojnásobek ceny za základní provedení. V benzínové verzi má ostré Sandero výkon 145 koní a v ethanolové verzi dokonce koní 150, tedy 110 kW. Točivý moment dosahuje 195 Nm ve 4000 otáčkách za minutu. Původní plánovaný čas zrychlení z nuly na sto byl přeci jen o něco vyšší, ovšem nakonec se usídlil na rovných osmi vteřinách u nejsilnější motorové verze. Maximální rychlost činí 202 km/h.
Vozu nechybí šestistupňový manuál, sedmnáctipalcová kola a jak je z obrázků i patrné, atraktivnější bodykit s výraznější přední maskou ozdobenou atraktivním, diodovým, denním svícením. Zadní část vozu nabízí pozměněný design zadních světel, dvojitou koncovku výfuku a nechybí ani difuzor. Pro lepší požitek ze svižnější jízdy dostal vůz také snížený podvozek a samozřejmě i lepší brzdový systém.
V Brazílii je tento vůz k mání pod názvem Renault Sandero RS, což znamená, že jej Renault vzal pod svá křídla. Pro všechny, kteří již nyní zvažují koupi vozu, však máme špatnou zprávu. Jižní Amerika je prozatím jediným trhem, kam je tento nový vůz určen. Stejně je tomu i u dalšího ostřejšího modelu od Renaultu a to modelu Fluence GT. Musíme tedy zatnout zuby a doufat, že Renault tento ostrý hatchback nakonec vypustí i do evropských vod. Někdo tvrdí, že jsou vozy Renault spíše pro ženy, tento model nás jistě přesvědčí o opaku.