Domů / Zajímavosti / Pneumatika jako koule? Goodyear Eagle-360!
Pneumatika jako koule? Goodyear Eagle-360!

Pneumatika jako koule? Goodyear Eagle-360!

Automobily, nejsou pouze motory a karoserie, jsou to také pneumatiky! Pneumatika byla vždy od své existence vnímána jako černý kruh z pryže. Této představě ovšem velice brzy nejspíš odzvoní. Goodyear nám v Ženevě představil koncept nové pneumatiky, která nemá tvar kruhu, nýbrž koule.

Ženevský autosalon, není jen přehlídkou nejnovější automobilů, ale také přehlídkou nejnovější automobilové techniky, do které pneumatiky zcela bezesporu také patří, ačkoliv takové aktuality nejsou tak časté. Pneumatiky slouží k tomu, aby zprostředkovávala kontakt vozidla s povrchem vozovky. To dělá i novinka od Goodyear, ovšem po celém svém povrchu.Pneumatika jako koule? Goodyear Eagle-360!

Samotný povrch pneumatiky ve tvaru koule, není samozřejmě zcela bez vzorku, protože by měla primárně sloužit k použití na běžných silnicích. Samotný výrobce tvrdí, že automobil by byl ideální především pro autonomní automobily. Kulovitá konstrukce kolu umožňuje pohybovat se do všech směrů přesně podle toho, jako automobil potřebuje. Například podélné parkování již nyní nebude vůbec žádným problém, zejména pokud celý tento akt zvládne automobil celý naprosto sám. Pro automobil by neměl být problém ani předjíždění pomalejších účastníků silničního provozu. Tento manévr by sférickou pneumatiku neměl vychýlit z rovného směru.Pneumatika jako koule? Goodyear Eagle-360!

Toto všechno bude možné hlavně díky tomu, že pneumatika není připevněna napevno závěsy, jak ej tou u klasických kol. Goodyear se v tomto případě nechal inspirovat vlaky využívající magnetických polštářů, to by mělo snížit hluk, a zvýšit komfort posádky. Zároveň by měla také narůst bezpečnost na kluzké vozovce a speciální pěna by měla zvětšovat styčnou plochu se silnicí. K tomu by však musela být speciálně upraven i povrch vozovky.Pneumatika jako koule? Goodyear Eagle-360!

Eagle-360 má v sobě dokonce zabudované senzory, které vyhodnocují stav povrchu a podle něj upravují i rychlost vozidla. Tyto údaje mohou být také posílány na displej do kokpitu vozidla, a popřípadě i vozidlům, které na tento povrch teprve zamíří.

O Makawiel