Je tak trochu otázkou, co je vlastně ve světě reklamy přípustné a co není. Tyto otázky opět vyvolává případ Audi, která musela jednu ze svých reklam po zveřejnění stáhnout s omluvou všem pohoršeným. A zdaleka není první.
Co je v pořádku a co zbytečná histerie?
Reklamní snímek, který ingolstadtská automobilka zveřejnila na svém Twitteru zobrazuje Audi RS 4 Avant. To by zas tak nevadilo, problém však vyvolala holčička ve stylovém oblečení, která u vozu stojí. Některým se totiž nelíbí, že ve své ruce svírá banán. Čtyři kruhy tím chtěly naznačit, že rychlý kombík je vhodný pro kompletně celou rodinu, takže po internetu kolovalo hned několik totožných snímků, na kterých se jen střídali jednotliví členové rodiny.
Jenže takovouto metaforu řada lidí vůbec nepochopila a Audi se dočkalo celé řady nadávek. Ve finále navíc ani není jasné, co přesně je na reklamě špatně, jelikož výtky operovaly s nejrůznějšími důvody. Někdo má za to, že je malá holčička s banánem sexistická, jiným vadí i její oblečení a někteří pak nadávají na kombinaci malé holčičky s vysoce výkoným automobilem.
Člověk by si pomyslel, že Audi taková věc nechá v klidu, ovšem opak je pravdou. „Audi nikdy nemělo v úmyslu někomu ublížit. Upřímně se omlouváme za tento necitlivý obrázek a zajistíme, aby v budoucnu již nebyl použit. Okamžitě také interně prozkoumáme, jak byla tato kampaň vytvořena a zda v tomto případě neselhaly kontrolní mechanismy,“ stojí v prohlášení automobilky.
A Audi ve vysvětlování pokračovalo. „Audi RS 4 Avant je především rodinné auto, ve kterém posádku chrání více než třicet asistenčních a bezpečnostních systémů včetně nouzového brzdění,“ stojí dále v příspěvku. Inu, zvláštní doba.
Není to však poprvé. V nedávné době byla stažena reklama na čistě elektrický Golf, u kterého byla maminka s kočárkem. A Volkswagen udělal i přešlap se svým poměrně výrazně rasistickým spotem.