Jaro je sice v nedohledu, ale o jeho ochutnávku se postarala Dacia se svým novým modelem Spring. Ten by se měl stát vůbec nejdostupnějším elektrickým modelem na evropském trhu, který rozhodně není spartánským vozem.
Levněji to ani nejde
Pokud vám připadá tento automobil povědomý, nemýlíte se. Renault City K-ZE je jeho věrnou předlohou, od které se verze v podání Dacie liší jen jiným logem a několika drobnými estetickými změnami. Tvar vozu i hnací ústrojí je v podstatě totožné.
Jak už jsme od Dacie zvyklí, za málo peněz se v jejím případě dostává omezené muziky, Mluvit zde můžeme o elektricky ovládaných oknech, centrálním zamykání a klasický malý digitální palubní počítač v panelovém přístroji.
Jak je u Dacie zvykem, za málo peněz nabízí tak akorát muziky. Standardem jsou snad jen elektricky ovládaná okna, elektrické zámky a malý palubní počítač. Naopak šetření rozhodně neproběhlo v oblasti bezpečnosti, kde jsou standardem airbagy, stabilizační systémy, automaticky ovládané světlomety i automatické nouzové brzdění na základě radarových systémů. Za příplatek je dostupný například multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem.
Výkon vozu není nijak ohromující a vystačí tak akorát na popojíždění mimo vesnici či po městě. Celkový výkon činí 44 koňských sil. Baterie o výkonu 26,8 kWh by měla posloužit na 225 km, které se však měly v Eco režimu zvýšit o 10 procent. Výkon však klesne o 10 koňských sil Maximální rychlost je 120 km/h. 80 procent baterie lze nabít za méně než hodinu.
Objednávky na novinku budou otevřeny na jaře příštího roku. Celkem bude vůz nabízen ve dvou verzích. Ty nabídnou buď klasickou konfiguraci pro pět cestujících, nebo nákladní verzi pro převážení nákladů bez zadních sedadel. Na jaře by měly být zveřejněny ceny vozu, ale mluví se o 11 tisíc eur, tedy necelých 300 tisících korun, což je za elektromobil skutečná paráda.