Třetí generace Škody Fabia budí rozruch. Aby ne, vždyť dostala dynamické a velmi dravé proporce, je prošpikovaná atraktivními detaily, je v ní více místa a navrch má úžasný podvozek, který garantuje nevšední jízdní zážitky. Ale stačí to? Výsledek může být dokonalý jen za předpokladu vhodné motorizace…. Nebudeme chodit kolem horké kaše, mladoboleslavská automobilka se vytasila s nově vyvinutými motory, které lze charakterizovat jako tiché, úsporné a klidné. Po sešlápnutí plynového pedálu však nabízí okamžitou odezvu.
Motory MPI
Menší benzinové motory jsou jako stvořené do městského a příměstského provozu. K největším benefitům je schopnost rychlého zahřátí na provozní teplotu, což je neocenitelné pro řidiče kratších tras s častými přestávkami. Nová Škoda Fabia a tříválcovým MPI o výkonu 44 nebo 55 kW vás potěší nízkými provozními náklady a spolehlivostí, která jde ruku v ruce s jednoduchou konstrukcí. Obě verze jsou kombinovány s ruční pětistupňovou převodovkou a disponují systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.
Motory TDI
Pokud se váš roční nájezd pohybuje v desítkách tisíc kilometrů, nemusíte si kvůli tomu pořizovat dálniční křižník jako Škoda Superb. I ve Fábii totiž najdete skvělé naftové motory s tříválcovou konstrukcí a vysokotlakým vstřikováním common-rail. Ať už nakonec vsadíte na verzi s 66 nebo 77 kW, okamžitě se do moderního „tédéíčka“ zamilujete. Jednak pro velmi nízkou spotřebu, ale také kvůli síle, která nastoupí bezprostředně za pásmem volnoběžných otáček. Motory jsou osazeny filtrem pevných částic a stejně jako MPI využívají rekuperaci brzdné energie a systém Start-Stop.
Motory TSI
Škoda Fabia Combi budí dojem rychlíka, ale skutečně je taková i v praxi? S benzinovým turbomotorem TSI ano. Kombinace nízké spotřeby a jízdní dynamiky je vhodná pro každého, kdo si rád zakličkuje v serpentinách a neváhá se sešlápnutím plynu na dálnici. Třetí generace Fábií dostala modernizovanou techniku, díky které je každý kilometr řidičským zážitkem.