Elektromobilita se i přes počáteční rozpaky už dostává do postupného popředí a dá se bez nadsázky říct, že jednoho dnes bude stoprocentní budoucností. Kolem ní a její aplikace se ale rovněž ukazuje poměrně dost velké množství otázek, které do budoucna mohou vzniknout.
Tyto otázky se přitom netýkají samotné elektromobility, ale také dopadů a efektů, které bude mít. Na mnohé z nich se přitom odpověď stále hledá, což je také důvodem, proč je elektromobilita v plném měřítku stále jenom budoucností.
Jak dlouho bude potřeba dobíjet elektromobil?
Tak na tuto otázku víceméně neexistuje jasná odpověď. Je to stejné jako s klasickým chytrým telefonem. Pokud telefon podporuje rychlé nabíjení, tak to půjde rychle. Stejně tak ale telefon bez rychlého nabíjení a s menší baterií bude odbavený raz dva. Zkrátka parametry vozu i nabíjecí stanice pro elektromobily vždycky budou proměnlivé. Aby ale vznikla nějaká rozumná odpověď, tak jde rozhodně o řády v desítkách minut, aby vůz mohl jet opět delší trasu.
Co znamená povinná elektromobilita v roce 2035?
Lidé se velice často otáčejí směrem k elektromobilitě, kterou si většina Evropy předsevzala na roky 2030 a 2035. prvním důvodem je, že nabíjecí stanice pro elektromobily zatím nejsou schopny odbavit tak moc lidí. Hlavní je ale význam samotné změny. Nejde totiž o to, že by vám někdo okamžitě zakázal používat spalovací motory. Jde jenom o to, že od tohoto roku končí jejich výroba a registrace. To tak znamená čáru, po které se odstartuje samotný přechod na elektromobilitu. Rozhodně to ale neznamená, že prvním lednem daného roku všechny motory s jiným, než elektrickým pohonem skončí.
Je vůbec elektromobil výhodnější?
V první řadě je potřeba říct, že nám umožňuje využívat obnovitelných zdrojů. Pokud tak máme alternativní zdroje energie, tak pro nabíjecí stanice pro firmy i v rámci rodinných domů můžeme opravdu ušetřit ohromné peníze. Hlavní výhodou, která je zásadní, je ale vyčištění vzduchu tam, kde je ohromná koncentrace lidí. A to hlavně ve velkých městech a jejich centrech, kde už nyní existují vjezdy jen s určitou eko normou.