Kdybychom Ferdinandu Porsche řekli, že jednoho dne jeho vozy budou jezdit na bzučivý pohon, asi by si zaklepal na čelo. Nyní však místo klepání na čelo spíše bude potřebovat udělat pořádný prostor na místě, kde odpočívá, aby se tam mohl pořádně obracet. Elektrické Porsche je potvrzeno, a my se na něj i docela těšíme.
Porsche v září na IAA poměrně dost překvapil, ba dokonce šokoval. Představil nám totiž bílý prototyp Mission E, který je kompletně celý pouze na elektrický pohon. Vypadal jako kupé, ale měl proti sobě se otevírající dveře. O jeho pohon se starají dva elektromotory, každý na jedné nápravě. Ty dohromady dávají výkon 445 kW, tedy asi 600 koní. Z nuly na sto tento automobil vystřelí za 3,5 sekundy a na dvojnásobek za méně jak 12 sekund.
Samozřejmostí je také řízení všech čtyř kol, stejně jako přibrzďování do zatáček. Při testování na severní smyčce zajel automobil pod osm minut, což dokazuje, že elektřina a sportovní automobily jdou dohromady. I přesto však v tomto spojení najdeme mouchy. Tou největší masařkou je jednoznačně velký akční rádius, který je u automobilů s elektrickým pohonem znatelně větší, než u automobilů se standardními pohonnými jednotkami.
Porsche však i tento problém, alespoň papírově, překonává. Ohromující je však i rychlost nabíjení tohoto vozu. Systém Turbo Charging, je schopen akumulátor nabít během čtvrt hodiny do takové míry, že je vůz schopen ujet až 400 km. Při plném nabití je pak vůz schopen ujet až 500 kilometrů. Samozřejmě že jde, o normované údaje, i přesto jsou však velice slibné. V nabídce je také bezdrátové nabíjení přes cívku v podlaze.
Tento automobil bude minimálně pro Porsche znamenat velký zlom, otázkou je, zdali si opravdu najde své majitele. Protože, ruku na srdce, kdo vymění zvuk burácejícího motoru za elektrický bzučák.