Japonský výrobce automobilů Toyota Motor Corporation si dala jeden velký úkol, do pěti let by ráda vyvinula systémy na podporu řízení, které by fungovaly na bázi umělé inteligence. Toto prohlášení měl šéf nového vývojářského střediska automobilky, které se má specializovat právě na umělou inteligenci.
Cílem je zvýšení bezpečnosti automobilů, které by mohly předvídat a zabránit potencionálním nehodám a kolizím a bezpečně se jim vyhnout. Koncept by de facto umožnil automobilům přemýšlet a vykonávat operace založené na podmětech právě z jejich mysli. Mezi ně by patřily úhybné manévry, při kterých by vůz plně převzal kontrolu nad ovládáním a ochránil ho. Hlavním cílem Toyoty je do olympijských her v Tokiu, které se uskuteční v roce 2020 vyrobit vůz, který bude schopen samostatné jízdy.
Zatímco většina okolních projektů při práci na svých autonomních vozech pracuje především se systémem snímačů, Toyota na to jde tak trochu od lesa, a přemýšlí o řešení obsahující umělou inteligenci. Tak to alespoň tvrdí Gill Pratt, nový š=f již výše zmíněného zbrusu nového střediska vývojářství automobilky.
Inteligentní vůz by měl za úkol během zlomku vteřiny vymyslet plán úhybného manévru a odvrátit tak kolizi. Automobil by tak za vás sešlapával pedál a používal volant současně s vámi. Na vyvinutí takovéto technologie však bude potřeba dostatek financí. Již v minulém roce automobilka do nového střediska investovala jednu miliardu dolarů a nejsou jediní. Do oblasti robotiky investují i jiné automobilky. Například Ford, nebo Volkswagen.
Krom technologií se však automobilka bude muset vypořádat ještě s jedním problémem a tím je rychl stárnutí populace, kvůli kterému se nad budoucí poptávkou po automobilech v soukromém sektoru pohupuje otazník. I s tím si však Pratt ví rady, protože jeho vize jsou i takové, že by automobilka vyráběla roboty pomáhající starým lidem.