Mít automobil střední třídy bylo ještě před několika lety naprostou samozřejmostí, ovšem jak to tak vypadá, časy kralování tohoto segmentu se začínají pomalu vytrácet.
Nezastavitelný vývoj
Střední třída byla vždy naprostým mainstreamem, ovšem význam tohoto segmentu začíná v posledních letech upadat a tento vývoj se jen tak nezastaví. Značky reagují na nezájem zákazníků a od některých modelů buď zcela opouštějí, popřípadě je razantně přetvářejí
Jen v loňském roce se prodalo o 12% méně modelů střední třídy a to asi jen 540 tisíc kusů. Odhady navíc hovoří, že tento trend bude i nadále pokračovat a již v roce 2021 klesnou prodeje pod hranici 400 tisíc kusů.
Sportovnější klasiky
Jedním z hlavních viníků je segment SUV, což je patrné například i u Volkswagenu a jeho nejprodávanější hvězdě Volkswagenu Passatu. Ten byl vždy velkým oblíbencem firemních flotil, jenže i tady jej začíná střídat SUV Tiguan. A to je důvod proč hledají automobilky různé způsoby jak zvýšit atraktivitu vozů ze střední třídy. Část klientely si totiž drží například u taxikářů či řidičů Uberu, kteří jsou schopni ocenit větší prostor těchto vozů a také nižší spotřebu.
Například takový Peugeot začal s razantní sportovní proměnou, která je patrná například na nové 508. Ta dorazila jako velmi atraktivní fastback a tradiční kombi nahradilo shooting brake. Podobnou cestou šel také Opel se svou Insignií, kterou navíc výrazně zvětšil.
A právě na velikost sází tak Toyota, která končí s Aventisem a místo něj nabídne úspěšné Camry 4,8 metrů dlouhý sedan. U nás bude dostupná především jeho hybridní verze s 2,5 litrovým čtyřválcem.