Nejvyšší rallye soutěž na světě WRC se těší veliké přízni diváků a fanoušků. Jedná se o závody, které vždy přinesou nečekané zvraty, maximum možného adrenalinu a které tvoří legendy. Pořadatelé této soutěže jsou si úspěšností vědomi, a proto se rozhodli ještě více přitopit pod kotlem a na tratě pustit o něco více divočejší vozy.
WRC speciály se ředí mezi ty nejvíce nadupané vozy, které můžeme na závodních rallye tratích pozorovat. Jedná se doslova o malé bestie puštěné ze řetězu, které potřebují přísného pána, který by jej zkrotil. Jedná se o takové legendy, kterými jsou například Petter Solberg, Sebastian Ogier, či legenda ze všech největší Sebastian Loeb. Ti všichni patřili či dokonce stále patří k těm, kteří se vydávají pravidelně vstříc nebezpečí WRC závodů.
Aby toho však nebylo málo, rozhodli se pořadatelé tohoto seriálu povolit ještě výraznější bodykit vozů a navýšení výkonů jejich motorů. Tyto změny přijdou již v roce 2017 a jejich hlavním účelem bude co nejvíce zatraktivnit celou soutěž a nalákat ještě více diváků.
Vozy FIA World Rallye Championship tak budou díky zvětšenému průměru restiktoru turbodmychadla z 34 na 36 mm zvýšit výkon motoru 1.6 Turbo z 224 kW na 283 kW, tedy na 383 koní při zachování plnicího tlaku na 2,4 baru. Vůz si tak velmi značně polepší a díky tomu se budeme moci těšit na ostřejší průjezdy zatáčkou, vyšší maximálky na rovinkách a vyšší a delší pády.
Změny se však dotknou vzhledu vozidel. Ty budou moci být širší o 55 mm. Zvětšení se bude týkat i přesahů nárazníků a zadního křídla. Auto také shodí 25 kilogramů a budou moci opět používat elektronicky řízené středové diferenciály. Díky tomu budou mít vozy větší přítlak, rychlost a přesnost. Zkrátka vše by mělo být atraktivnější a svižnější a diváci si tuto podívanou nebudou moci vynachválit.