Bronco R je závodní speciál určený pro extrémní dálkové závody jako je Baja 1000. Bude se však jednat i o sériový vůz a tak novinka odhalila své tvary dříve než se čekalo.
Jaké bude sériové Bronco?
Pro většinu evropského trhu je Bronco v podstatě velkou neznámou, v zámoří se na něj velice dychtivě čeká. A i když je oficiální termín premiéry stanoven až na jaro, Ford již nyní odhaluje tvary vozu v podobě prototypu Bronco R.
Ten je poctou první generaci modelu Bronco a oslavou výročí 50. let od chvíle, kdy ovládadl závod Baja 1000. Na stavbě speciálu se pak kromě Ford Performance podílela ještě společnost Gaiser Bros Design and Development.
Prototyp má velice jednoduchou masku s nápisem Bronco a řadou LED reflektorů. Ovšem přídavná světla nejspíše zůstanou dominantou závodního speciálu. Masivní nárazník a tvary vozy by se však měly ukázat i u sériového provedení.
Při pohledu z boku si nelze nevšimnout vystupujících blatníků a výrazných bočních oken. Závodní speciál je pouze dvoudveřový, čímž by stolově navázal na tradici modelu. Podle automobilky by se navíc kompozitní karoserie měla držet tvarů, jaké nabídne i produkční model.
Motor který se ukrývá v závodním speciálu v sériové verzi rozhodně nebude, u sérivé verze se však mluví o 2.3 litrovém čtyřválci EcoBoost o výkonu 201 kW. Dobrou zprávou je, že se Bronco podívá také do Evropy. Zde by se mělo nabízet se vznětovým motorem 2.0: EcoBlue a s 3.2 TDCi, které má v současné době v nabídce i pick-up Ranger.