Už už to vypadalo, že koncern Volkswagen má po problémech poté, co u něj bylo zjištěno používání podvodného softwaru. Ovšem jak to tak vypadá, tak zažehnáno není vůbec nic.
Automobilka se v současné době stahuje z nejvyšších pater motoristického sportu. Koncern odmítl účast v nejvyšší kategorii automobilových soutěží a Audi stáhl z vytrvalostního MS, kde měly závodit vozy s hybridy TDI. Navíc se zvažuje i stažení ze závodu rallye, díky čemuž by vypadl ten nejsilnější hráč a v tomto rybníčku by najednou mohlo být mnohem více živo.
V současné době však značka musí řešit nový závažný problém. Jak to tak vypadá, za velkou louží objevili další nepříjemnost, tentokráte ve vozech značky Audi. Možná se tak rozhoří nový problém jménem Emissiongate. A v čem je problém?
Jde o geniálně jednoduchý trik týkající se emisí CO2. Podle výzkumů měla Audi používat jakousi vychytávku, díky které měly jejich vozy vykazovat menší produkci oxidu uhličitého v laboratorních podmínkách, oproti standardním podmínkám při jízdě na silnici. Celý princip spočíval v tom, že se program deaktivoval v momentě, kdy se volant vychýlil o 15 stupňů doprava či doleva. Takže se nejednalo o stejný princip jako u skandálu s TDI.
Tento problém se týká jen starších vozů se samočinnou osmistupňovou převodovkou s interním označením AL 551 od ZF. Z toho vyplývá, že se jedná zejména o modely řady A8, Q5 a Q7 s pohonem všech kol. A zároveň to znamená, že by se problém mohl týkat stovky tisíc automobilů.
Tento software však automobilka nepoužívá od května tohoto roku, což znamená, že nové automobily se bát nemusí. Zajímavé je, že o podvůdku se ví již od letošního roku, ovšem na světlo vyšel až nyní. Co je důvodem netušíme. Automobilka se k celému problému prozatím nevyjádřila, takže musíme čekat.