I když by se mohlo zdát, že aféra dieselgate naprosto zmrazí veškeré aktivity společnosti Volkswagen do budoucna, není to tak úplně pravda. Je jasné, že nejrůznější finanční pokuty a reparace budou pro celý koncern znamenat nutnost utažení si opasků, ovšem společnost i nadále hledí do budoucna a svých projektů se nehodlá vzdát. Automobilka má v rukávu hned několik trumfů, kterých se nehodlá jen tak vzdát.
Tím největším a vlastní i nejbližším, je modernizovaný Golf, který se představí již letos na podzim na autosalonu ve Francii. Na pořadu dnes rozhodně nebude velká revoluce, ale dočkáme se spíše mírné evoluce, která s sebou přinese především modernější technologie. Těch si všimneme hlavně při řízení automobilu. V interiéru bude dominovat velký devítipalcový displej a k ruce budou řidiči i asistenti jak pro řízení vozu s přívěsem, tak i pro automatické řízení v nižších rychlostech. K dispozici by také mělo být ovládání zcela nového infotainmentu pouze gesty.
V dalším roce se odhalí další důležitý model, a to malý hatchback, jehož obměna bude po sedmi letech více než důležitá. Jeho základní kostru bude tvořit platforma MQB, která tak bude pro malý vůz použita vlastně vůbec poprvé. Automobil dopředu požene motor 1.0 TSI a hovoří se také o atmosférickém tříválci 1.5 TSI, či hybridní verzi. Od tohoto vozu pak bude odvozen i malý crossover, který již byl naznačen koncepty T-Cross a T-Cross Breeze.
Mezigenerační obměnou si projde také Volkswagen CC, tedy sportovně střižený sedan o velikosti Passatu. Dočkáme se i prodloužené verze Tiguanu, který by měl být stejně velký jako chystaný Kodiaq a v roce 2017 se začne prodávat i nový Touareg, který bude ve své třetí generaci tím nejluxusnějším, co doposud Volkswagen v rámci SUV nabízel. Designově by pak tento vůz měl navazovat na koncept Volkswagen T-Prime GTE.