Pokud sledujete některý v Česku vysílaný automobilový magazín, určitě jste si všimli nejrůznějších reklam na zcela novou a revoluční autokosmetiku s nanobázi. Název a popis technologie zní sice skvěle, ale funguje tato kosmetika opravdu tak, jak je prezentována?
Novinka na poliautokosmetiky a to nanokosmetika je dnes nabízena celou řadou firem, které se specializují na prodej autokosmetiky, popřípadě přímo na prodej nanokosmetiky a také mnohými automobilkami. Hned na začátku si pojďme říci, že nanokosmetika funkční skutečně je. Má totiž tu skvělou vlastnost, že její molekuly jsou v takovém měřítku, že se skutečně dokáží dostat hluboko do povrchu laku, kde vytvářejí odolnou vrstvu, která lak jako takový ochraňuje.
Bohužel ani u nanokosmetiky nemůžeme počítat se zázraky. Odletující kamínky, mráz, prudký déšť a další nepříznivé vlivy počasí mají na tento druh ochrany výrazný negativní efekt, který způsobuje rychlou ztrátu ochranného filmu na povrchu automobilového laku.
Obecně se v tomto případě dá doporučit postu, že čím dražší kosmetika tím lepší. Samy bychom se však vyhýbali kosmetice nabízené přímo automobilkami, protože jejich produkty bývají velmi často předražené. Volte tak osvědčeného specialistu na autokosmetiku a volte z jeho dražšího sortimentu, zde byste již měli nalézt kvalitu.
Co však doporučujeme vřele je kosmetika na ošetření předního skla a vytvořené hydrofobní vrstvy, která vám pomůže k lepší viditelnost z vozu v dešti. Opět platí, že je nesmyl kosmetiku nanášet v mrazu, kdy toho moc nenaprší a jen bychom přišli o své peníze. Kosmetiku nanášejte na jaře v létě a na podzim. Výsledkem jsou shluky vodních kapiček, které se díky tlaku větru snáze dostanou z plochy předního okna a vy tak máte lepší výhled.
Omezíte tak například používání ostřikovačů, stěrače však zapínat budete muset. Těm se zkrátka nevyhnete a jejich nepoužívání a spoléhání se pouze na hydrofobní kosmetiku vřele nedoporučujeme.