Zásah EU výrazně zamíchá s trhem s elektromobily, už dnes ale můžeme konstatovat, že elektromobily nabírají na popularitě. A to i v Česku.
Nabíjecí stanice pro elektromobily jsou v tuto chvíli asi jediným problémem, který brání ve větším rozkvětu elektromobility v Česku. Ta sice dlouhodobě roste, i přesto stále nemají zájemci dostatek míst, kde by si mohli svoje elektromobily dobít.
Více energie
Počet veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily je sice stále poměrně malý, jedna statistika ale naznačuje rostoucí trend. Každý rok je totiž na veřejných dobíjecích bodech spotřebováno více elektřiny než rok předchozí. V roce 2018 byl spotřebován necelý milion kWh energie, v roce 2019 tato statistika vzrostla na dvojnásobek.
Dá se předpokládat, že i loni množství spotřebované energie vzrostlo. A bude stoupat dál, obzvlášť kvůli nařízení EU, které už brzy naprosto změní svět, ve kterém žije. I Česko se bude muset přizpůsobit a začít ještě více investovat do rozvoje sítě nabíjecích stanic. Nedostatek jich je především v malých městech nebo na vesnicích, kde si musí zájemci o elektromobily řešit dobíjení vlastní cestou.
Vysoká rozmanitost
Problémem pro nové majitele elektromobilů přitom není ani nedostatek aut na trhu. V tuto chvíli už je na trhu více než 50 modelů čistě elektrických aut a je jasné, že v budoucích letech jich přibude ještě mnohem víc. Automobilky se totiž budou muset přizpůsobit a přivést na svět vlastní modely elektromobilů. V následujících letech se tedy nabídka elektromobilů zvýší ze stávajících několika desítek na několik stovek. Jestliže tedy už dnes tvrdíme, že je z čeho vybírat, za deset nebo dvacet let bude výběr ještě rozmanitější.