Automobilka Renault se po uvalení sankcí na Írán ze země stáhla, stejně jako další světoví dodavatelé a značky. Nyní ale vyhlíží návrat v případě, že budou tyto sankce zrušeny. Íránský trh byl zatím pro Renault vždy příznivý a tvořil v jejich prodejních statistikách zajímavý podíl. Návrat do Íránu by mohl Renaultu významně pomoci v prodeji, protože mezi íránskými zákazníky byly francouzské vozy vždy velmi populární.
Jakmile bude možné se zemí znovu obchodovat, mohl by podle odhadů Renaultu prodej nových Renaultů v zemi výrazně vylepšit situaci automobilky.
Francouzskému výrobci se celkově daří. Vlastní mimo jiné také automobilku Dacia a jiné menší automobilky. Dalším pozitivem je i celková produkce koncernu, která během loňského roku stoupla o tři procenta na 2,63 milionů vyrobených vozů.
Írán se poslední dobou zmítá v těžké ekonomické situaci. Na zemi byly uvaleny sankce OSN, protože místní vláda odmítla ukončit vývoj jaderného programu, u kterého panují pochybnosti o tom, zda slouží pouze k mírovým účelům. Je tak výrazně omezen obchod s touto zemí, v některých případech je dokonce striktně zakázán.
Renault se ale nehodlá zaměřit jen a pouze na Blízký východ, který poslední dobou nabývá na síle. Plánuje také smělou expanzi do Číny, kde má sice momentálně pouze malý zanedbatelný podíl mezi ostatními výrobci, ale chce ho v brzké době podstatně navýšit. A právě Čína je v poslední době oblíbenou zemí pro všechny automobilky, které si zde často staví i vlastní továrny, protože tím ve finále ušetří obrovské sumy peněz.
Postavit továrnu v Číně a vyrábět v ní automobily určené pro místní trh totiž vždy vyjde výhodněji, než vozidla dovážet, a tato investice se brzy vrací.