Mnoho z automobilek nese název po svém zakladateli. Ovšem i mezi těmi největšími najdeme značky, jejichž jména jsou sice pro nás samozřejmostí, ale to jak vznikly, vůbec netušíme. Pojďme se nyní podívat na ty nejzajímavější.
Audi
Automobilka Audi je sice pojmenovaná po svém zakladateli, ovšem ten se paradoxně Audi nejmenoval. Jeho jméno bylo August Horch, který automobilku založil v roce 1910. Jeho příjmení znamená v němčině slyšet, což se v latině řekne právě audi. Na název údajně přišel syn Horchova společníka, který studoval latinu a byl svědkem rozhovoru o jméně. Horch navíc nemohl své jméno použít, protože společnost zaměřující se na výrobu vozů s jeho jménem již existovala. Založil jí již dříve a poté společnost opustil. A právě kvůli tomu byl nucen improvizovat a to poměrně úspěšně.
Dacia
Rumunská automobilka byla dříve známá jako Uzina se Autoturisme Pitesti, tedy Automobilový závod Pitesti, podle města kde začala montovat. Ovšem vozy společnost prodávala pod označením Dacia, což je odkaz na dávné území, které obývali dávní Dákové a Gétové, a to se nacházelo právě v dnešním Rumunsku.
Lada
S ruskou automobilkou to není vůbec jednoduché, protože v minulosti prodávala vozy pod jmény VAZ, Lada i Žiguli. VAZ je odkazem původní název továrny, tedy Volžské automobilové závody. Žiguli je zase odkaz na pohoří, které je nedaleko továrny a Lada je slovanská bohyně lásky. Lada byla nejčastěji využívána pro exportní trhy, tedy i pro Československo. Ovšem problém zde byl s licencí, protože místní společnost Lada již prodávala šicí stroje. Proto se přistoupilo ke jménu Žiguli, který se velmi rychle ujal a tak známe žigulíky.
Volvo
Stejně jako Audi, i Volvo našlo kořeny svého názvu v latině. Volvo totiž v tomto jazyce znamená valím se. Název ovšem není odkazem kol a celého automobilu, ale na kuličková ložiska. Volvo totiž vzniklo jako dceřiná společnost firmy SKF, která vyrábí kuličková ložiska. První vozy začalo Volvo vyrábět v roce 1927, kdy vznikl první model Volvo ÖV 4, kterému se říkalo Jakob.