Koncern Volkswagen zaštiťuje celou řadu značek, Seat a Škodovku nevyjímaje. A právě podobnost Seatu, Škody a Volkswagenu se mu pomalu ale jistě přestává koncernu líbit. Chtějí mezi těmito značkami větší rozdíly.
Právě tyto tři značky jsou nejsilnějšími hráči, jakými Volkswagen disponuje. A právě tyto tři značky mají mezi sebou mnoho společného od designu až po sdílenou technologii. Tomu chce však udělat koncern přítrž a zamezit překrývání a celkovému napětí v koncernu. To prohlásil Mathias Müller, generální ředitel Volkswagenu. Vedení plánuje vytyčit nové vymezení jednotlivých značek a to na základě hned 14 nově vzniklých zákaznických skupin.
„Nejdůležitější výzvou je (dosažení) perfektního pokrytí trhu s jasnými územími pro značky,“ řekl Müller na strategickém setkání s asi 400 manažery ve Wolfsburgu. „Musíme být nyní lépe schopni využít spolupráce, kterou naše jedinečná aliance značek nabízí, než jsme dělali doposud.“
Tyto kroky by zcela jistě podpořily uklidnění vztahů mezi jednotlivými stranami. Nejvíce vyostřené jsou vztahy mezi Německem a naší Škodovkou. Němečtí manažeři se již delší dobu snaží omezit konkurenci Škodovky a chtějí přesunout výrobu z Čech za hranice. Dalším požadavkem je zvýšení poplatků za sdílené technologie, což vyvolalo velmi prudkou reakci na straně Škodovky, kterou musel dokonce řešit sám premiér.
Postavená značek je velice citlivým tématem. „Samozřejmě je někdy extrémní výzvou řídit tento tanker a vybalancovat (různé) zájmy,“. Dále tedy bude následovat snaha o větší rozlišení mezi prémiovými značkami a rozlišení strategie do dalších regionů