Čínská automobilka BYD klepe na evropské brány. Činí tak se svým kompaktním elektrickým SUV Tang, který se letos představí na norském trhu.
Elektromobily z Číny
Čínské automobilky zažívají velký vzestup a proto se některé rozhodli zkusit své štěstí v Evropě. Mězi ně patří BYD, která zde sice působí již přes dvacet let, ale prozatím se mu příliš nedařilo. Zprvu totiž dovážela jen baterie, vozy začala prodávat až od roku 2012, ale jednalo se jen o vozy užitkové.
Osobní automobily zde začne prodávat až letos. Nabídnout chce hlavně elektromobily, přičemž tím prvním bude elektrické kompaktní SUV BYD Tang EV600 které by se již brzy mělo začít prodávat na Norském trhu.
„Norský trh je pro BYD přirozenou volbou zahájit tento proces, protože se snažíme rozšířit naši elektrickou přítomnost v Evropě. Norsko je nejpokrokovějším trhem v Evropě, pokud jde o rozsáhlé zavádění a používání elektrických vozidel, a má také komplexní síť dobíjecích stanic,“ říká k plánům generální ředitel evropského zastoupení automobilky BYD Isbrand Ho.
BYD bude po spuštění prodejů pečlivě sledovat chování zákazníků a fungování celého trhu. Data následně využije pro další expanzi napříč Evropou. Dlouhodobým cílem značky je rozšířit prodeje osobních vozů i do dalších evropských států.
BYD Tang EV600 je kompaktní SUV, které je na domácím čínském trhu nabízeno s pohonem předních nebo všech kol. Využívá baterie s kapacitou 82,8 kWh, která by mu měla zajistit dojezd 520 kilometrů. I proto šéf evropské divize BYD říká: „Během našeho uvedení jsme přesvědčeni, že dojezd, design, praktičnost a vysoká úroveň techniky osloví náročné evropské kupce.“
BYD ale není jednou čínskou automobilkou, která oznámila plány vtrhnutí do Evropy. Podobné plány má například Byton, který chce začít prodávat ve Švýcarsku a dalších státech či Aiways, který bude vozy ale jen pronajímat.