Volkswagen Užitkové vozy, tedy divize značky VW chce v polovině tohoto desetiletí přivést na trh skutečně autonomní systém řízení, kterým by měl být jako první model vybaven WW ID. Buzz.
Autonomní realita
Volkswagen nedávno ukázal novou skicu konceptu své elektrické dodávky ID. Buzz, která by konečně měla nastiňovat podobu skutečného produkčního vozu. Je to patrné především při pohledu na světlomety a upravené tvary předního nárazníku, který odpovídá současnému designovému stylu značky.
Rozhodně si ale nemůžeme nevšimnout několika novinek v podobě zvláštního hrbu na střeše a zvláštních detailů v předním nárazníků a na místech uchycení zadních zrcátek. Mělo by se jednat o senzory, které produkčnímu WV ID. Buzz umožní stát se prvním autonomním vozem v rámci koncernu Volkswagen.
„V tomto roce, vůbec poprvé, budeme v Německu provádět testy, během kterých bude použit budoucí model ID. Buzz, vyvíjený divizí VW Užitkové vozy, vybavený systémem autonomního řízení od společnosti Argo AI. Cílem je vyvinout koncept sdílené a společné jízdy podobný tomu, co dnes nabízí služba MOIA. V polovině tohoto desetiletí budou mít naši zákazníci ve vybraných městech možnost nechat se odvézt do vybrané cílové destinace autonomními vozy,“ uvedl Christian Senger, šéf divize autonomního řízení.
Testování navíc nepřinese data jen Volkswagenu, ale společnost Argo AI, která se zaměřuje na vývoj softwaru pro autonomní vozidla, je totiž financována i automobilkou Ford. Technologie autonomní jízdy by tak mohla být dalším odvětvím, ve kterém budou jednotlivé velké automobilky spolupracovat.
Mimo investic divize Volkswagen Užitkové vozy do Argo AI společnost investovala také do Car.Software Organisation, které nezávisle na Argo AI vyvíjí funkce asistovaného a automatizovaného řízení pro osobní vozy v rámci celého koncernu Volkswagen, jehož vozy by díky tomu mohli v budoucnu skutečně nabídnout autonomní jízdu 4. úrovně.