Dohušťování pneumatik nebo jiné práce na autě se hned lépe zařizují, když máte v garáži vlastní kompresor. Komu by nepřišlo vhod, že už nemusí při každé potřebě dofouknout kolo obrážet všechny benzinové pumpy v okolí a hledat tu s funkčním vzduchovým zařízením? Kompresor s odpovídajícím výkonem ale jistě využije každý, kdo se o své auto rád postará na vlastní pěst.
Kompresor by v garáži neměl chybět nikomu, kde si chce v domácích podmínkách:
- hustit pneumatiky
- lakovat
- obsluhovat pneumatické nářadí
Chcete-li si dohušťovat pneumatiky, kdykoliv sami potřebujete, máte v podstatě dvě možnosti: opatřit si malý 12V kompresor, nebo zainvestovat do 230 V kompresoru se vzdušníkem.
První varianta je dobrou volbou, pokud chcete pouze dofukovat – nejen kola, ale také různé gumové výrobky. 12V kompresor lze napájet z autozapalovače, proto ho můžete v autě vozit s sebou a mít ho připravený k použití, kdykoliv je to potřeba. Velký kompresor se vzdušníkem sice nikam vozit nebudete, má ale mnohem větší záběr využití. Nejvhodnější v domácích podmínkách je pístový kompresor, který není určený pro nepřetetržitý provoz, jako je to vyžadováno třeba ve výrobě.
S 230V kompresorem už není problém vzít do ruky stříkací pistoli a pustit se do lakování. Aby práce k něčemu vypadala a nemuseli jste ji neustále přerušovat, měl by kompresor mít vzdušník (tlakovou nádobu, chcete-li) s objemem alespoň 50 l. Ta postačí i v případě lakování středně velkých ploch, na které už by kompresor měl na výstupu disponovat výkonem alespoň kolem 250 l/min.
Pneumatická nářadí mají zpravidla větší životnost než ta elektrická a jsou jednodušší na obsluhu. S dostatečně výkonným kompresorem odvede odpovídající výkon i nářadí – jen je potřeba pohlídat si jeho spotřebu vzduchu, aby výkon kompresoru nepřesahovala. Do garáže jsou ideální pneumatické utahováky, brusky, karosářské pilky i vyřezávače okenních skel. Nejen nadšenci do tuningu pak dost možná ocení pneumatické nástroje k čištění povrchů a odstraňování samolepek.