Aby automobilky oslovily své zákazníky, dělají všechno, co je jen napadne. Prioritní je pohodlí a spokojenost zákazníka, funkčnost a výhodnost je pak někdy odsunuta až na druhou kolej. Mnoho z nápadů, jak automobily vylepšit reagovaly na potřebu doby, a tak zde máme vozy, které v interiéru disponovaly kávovarem, gramofonem a dokonce v sobě ukrývaly i nukleární reaktor.
Nukleární vůz
Nukleární energie byla v 50. Letech budoucností všeho a měla se stát i budoucností vozidel. V roce 1958 tak vznikl Ford Nucleon, který měl být prvním vozem s nukleárním pohonem v osobním voze. Naštěstí však vznikla pouhá maketa, protože se brzy ukázalo, že systém, který měl vytvářet páru na pohon celého vozu je nefunkční. Navíc by zde vznikalo velké množství radioaktivního odpadu, se kterým si však v té době nikdo moc hlavu nelámal.
Gramec v palubovce
Autorádio bylo vynalezeno již v 50. letech ovšem rozhlasových stanic moc nebylo. Kdo si chtěl poslechnout během jízdy svou oblíbenou písničku, musel si jí zazpívat. V roce 1956 však začaly být do vozů dávány gramofony na středový panel pod palubovou desku. Přehrávač byl naprosto obrovský a i tak umožňoval přehrávat pouze sedmipalcové desky. To jsou ty malé, na které se vejdou maximálně dvě písničky. Řidič tak byl nucen neustále desky otáčet a vyměňovat. Navíc při jízdě na rozbité silnici jehla přeskakovala a Elvis začal v autě jódlovat.
Je libo kávu pane řidiči?
Zatímco jsme se doposud pohybovali v 50. Letech minulého století, nyní přeskočíme do současnosti. Fiat v roce 2012 nabízel svým zákazníkům možnost dokoupit do svého modelu 500L kávovar Lavazza, který vám udělal prémiovou kávu třeba během jízdy. Bohužel se tento nápad moc neujal a o udělátko nebyl zájem. Řidiči prostě dávají přednost před řízením, před vychutnáváním si pravé italské kávy. Jaké to překvapení.