Domů / Novinky / Mezi zimní nepříjemnosti s autem patří poškození čelního skla i vybitá baterie

Mezi zimní nepříjemnosti s autem patří poškození čelního skla i vybitá baterie

Zima není k našemu automobilu zrovna milosrdná. A ani k naší peněžence. Víte, jak zabránit nečekaným výdajům ve chvíli, kdy se vám poškodí přední sklo? Máte nárok na náhradní auto? A jak v zimě pečovat o autobaterii?

Jak řešit poškozené čelní sklo

V zimě dochází častěji k poškození předního skla automobilu. Máte sklo připojištěno? Pokud ne, při nehodě, kdy k poškození skla dojde, nemusíte zoufat, pokud nejste viníkem nehody a viník je navíc znám. V tomto případě se automaticky poškození platí z pojistky toho, kdo nehodu způsobil. Současně máte nárok náhradní auto získat zdarma, a to na dobu nezbytně nutnou pro opravu vašeho vozidla. I toto zapůjčení automobilu jde na účet pojišťovny viníka nehody.

Horší už je případ, kdy je „pachatel“ neznámý. Bývá to případ ulítlého kamínku z před vámi jedoucího automobilu, s jehož řidičem se vám nepodaří domluvit na tom, že zrovna on vám škodu způsobil. Rovněž je to případ, kdy nehodu způsobíte vy sám. Aby šla i tentokrát výměna čelního skla řešit z pojistky, je nutné, abyste měl na tento případ uzavřené připojištění čelního skla. Téměř žádná pojišťovna toto nenabízí v základu pojištění. Podívejte se na srovnání povinného učení. Vždy je nutné čelní sklo řešit jako připojištění. A pozor! Bývá to tak většinou i u havarijní pojistky.

V zimě nás umí potrápit především autobaterie a s tím spojené startování

Dalším zimním problémem, který nás jako řidiče nemine, jsou problémy s autobaterií. Obvykle se životnost baterie uvádí čtyři až šest let. Záleží však na tom, jak s autem jezdíte, jak často startujete i jak moc baterii vystavujete silným mrazům. Na životnosti baterie a jejím vybíjení se podepisuje třeba i množství napojených elektrospotřebičů v automobilu. Může to být stereo souprava, ale i bezpečnostní systém automobilu.

Nepříjemně nás umí vybitá baterie překvapit v zimě. Pár dní kvůli náledí nejezdíme a využíváme MHD. A pak nenastartujeme. V lepším případě bude stačit baterii krátce dobít. Pokud se ale chystáte autem ujet jen krátký úsek, neriskujte a baterii dejte na nabíječku až do plného nabití. V automobilu se vám baterie dobije jen na dlouhých cestách. Pokud jste ale automobil nechali odstavený po dobu jednoho až dvou týdnů bez startování a venku bylo pod -20 °C, mohlo dojít i k trvalému poškození baterie.

O admin